niedziela, 9 czerwca 2013

Hera moja miłość

Dzisiaj tak jak obiecałam mam dla was pierwszą recenzję książki którą przeczytałam niedawno.A u mnie nic ciekawego dlaje czytam książki i słucham muzyki.Dzisiaj było cieplutko więc wyszłam na dwór i opalałam się myślę że taka pogoda utzryma się na dłużej. Jest nią książka Hera moja miłość Anna Onichimowska Kilka słów o autorce: Anna Onichimowska (ur. 28 stycznia 1952 w Warszawie) - poetka, prozaik, dramatopisarka, autorka książek dla dzieci, młodzieży i dorosłych oraz scenariuszy radiowych, telewizyjnych i filmowych, w latach 1995 - 2003 przewodnicząca polskiej sekcji IBBY (International Board on Books for Young People), obecnie członek zarządu.Jest autorką wielu książek dla dzieci i młodzieży. Hera moja miłość to: Kolejna, ale nietypowa książka o narkomanii. Główny bohater, Jacek, któremu teoretycznie niczego nie brakuje, wraz z dziewczyną sięga po narkotyki. Książka opisuje całą rodzinę Jacka, pozornie idealną. Jednak pozory mylą - dla matki Jacka liczy się głównie kariera, jego ojciec wciąż wyjeżdża w delegacje a do tego ma problemy z alkoholem. Cała sytuacja diametralnie zmienia się, gdy mały Michał (brat Jacka) sięga po skręta...a żeby się tego dowiedzieć należy przeczytać ksiażkę. Historia Jacka wydała mi się z początku bardzo słaba i nudnawa, ale bardzo chciałam przeczytać tę książkę do końca. I tak się właśnie stało. Gdy dotarłam do ostatniej strony, zamknęłam książkę z przyspieszonym biciem serca. Wprawiła mnie ona w zdumienie ale też smutek. Wydarzenia, które działy się w powieści były czasami zaskakujące. Nie spodziewałam się takiego toku wydarzeń. Sam tytuł mówi nam, że to kolejna książka o uzależnieniu od narkotyków. Sięgając po nią, nie wiedziałam czego się po niej spodziewać, choć nie powiem, z początku byłam pewna, że ta książką będzie nudnawym tekstem o narkomanach i dragach. O uzależnieniu i stratach. Po części tak było, ale historia opowiedziana była tak pięknie, tak wzruszająco i tak uczuciowa, że aż z żalem odkładałam tę książkę.Wzruszajaca,zmuszająca do myslenia opowieść ku przestrodze. Opowiada o ucieczce od rzeczywistosci, o uzależnieniu i śmierci. Polecam tą książkę,warto ją przeczytać.Czytając ja nie mogłam dczekać się końca.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziekuję za każdy pozostawiony komentarz